تولید در ایران از دهه 1340 خورشیدی آغاز گردید. به علت عدم نظارت دقیق بر این ، روند تولید آن بدون لحاظ مسائل و انرژی ادامه پیدا کرد.
در سال 1364 اولین استاندارد به شماره ISIRI 2526 در کمیسیونی مرکب از 7 نفر شامل 2 نماینده از موسسه استاندارد و تحقیقات و 5 نماینده از 4 شرکت تولید کننده از روی سال 1971 هندوستان تدوین گردید. استاندارد تدوین شده شامل ویژگیها و روشهای آزمون دار می باشد که البته تا به امروز دریافت آن برای این محصول بر خلاف بسیاری از تولیدی دیگر که مشمول استاندارد اجباری می باشند اجباری نشده است.
از طرفی سالیان درازی است که های تولیدی از همان سیستم ابتدایی برای خنک کردن مصرفی بهره می جویند. حتی می توان گفت : بسیاری از تولیدکنندگان بدلیل عدم نظارت همان تکنولوژی اولیه را نیز به درستی اجرا نمی نمایند برای مثال استفاده از استانلیس استیل جهت ساخت ، عایقکاری مناسب مخزن و انتخاب مناسب از اساسی ترین فاکتورهای طراحی های قدیمی می باشد که متاسفانه حتی بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ نیز به دلیل رقابت در قیمت مجبور به عدم رعایت آن می شوند. همین امر سبب شده است که صنعت مملو از تولیدکنندگانی باشد که ملزم به رعایت هیچکدام از شرایط نیستند در نتیجه بازار نیز توسط محصولات بی کیفیت اشباع شده است.
با این اوصاف ، در سال 1385 شرکت البرز دما کاران در پی سابقه درخشان این شرکت در و با توجه به عدم رعایت مسائل و مصرف انرژی بی رویه قدیمی بر آن شد تا با اتکا به دانش و تجربه خود اقدام به ساخت دستگاه نماید که علاوه بر رعایت اصول از مصرف بی رویه انرژی نیز پرهیز نماید.
طرح اولیه توسط مدیر عامل شرکت ، آقای میر حمید محمد گاهی مطرح و ابداع گردید مراحل آزمایش و ساخت تحت نظارت ایشان در محل کارخانه شرکت واقع در دماوند پیگیری شد. و در سال 1386 مراحل به نام ایشان به انجام رسید.
سرانجام اولین دستگاه به مرحله تولید رسید و در ایستگاه راه آهن تهران نصب گردید. با توجه به در ایستگاه انتظار می رفت که هیچ دستگاهی نتواند پاسخگو باشد اما با سربلندی از این میدان به در آمد و استفاده از دستگاه با استقبال گسترده ای روبه رو شد. از آن پس دستگاههای بیشتری در اماکن عمومی مختلف در سطح کشور مانند ، ، ، ، و به ارائه به صورت دائمی پرداخت.
ما را در سایت آبسردکن دنبال میکنید
برچسب: آبسردکن,البرزدماکاران, نویسنده: بازدید: 143